Astfel, în orașele mici și în sate vânzările au loc în special în buticuri, piețe și bazaruri, în timp ce la polul opus să află zona urbană, dominată clar de branduri internaționale.
Potrivit unui studiu Euromonitor, grupul Inditex (care are în România opt branduri în frunte cu Zara), suedezii de H&M și olandezii de la C&A domină piața de modă. Și în cazul retailului de pantofi și al celui de echipamente sportive, regulile sunt făcute în special de branduri străine. Un singur nume local – Otter – își face loc în top, pe piața de încălțăminte, între o companie nemțească (Deichman) și una poloneză (CCC).
„În București, vânzările de haine se realizează în principal la mall, și mai puțin în centre comerciale, în timp ce în restul orașelor mari principala destinație de cumpărături sunt parcurile de retail. Vânzările stradale sunt practic inexistente”, spun analiștii de la Euromonitor.
Românii au cheltuit anul trecut 16 mld. lei pe haine, pantofi și articole sportive, toate segmentele postând creșteri într-un context economic favorabil în care consumatorii au cumpărat mai mult, mai des și chiar mai scump.